Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArnold, Daniel S.; und weitere
TitelAn Investigation of Relationships Among Question Level, Response Level and Lapse Time
Quelle(1973)Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
SchlagwörterCognitive Objectives; Educational Research; Elementary School Science; Interaction Process Analysis; Questioning Techniques; Science Education; Student Teaching; Teacher Education
AbstractStudied relationships among questioning lapse time'' and the cognitive levels of teachers' questions and youngsters' responses, using Bloom's taxonomy and tape recordings in student teaching. Concluded that teachers' questions above the memory level could serve as a mechanism for promoting youngsters' learning at higher cognitive levels. (CC)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Update2004/1/01
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: